Stilas

Wat zijn Stila’s?

Stila’s zijn punten die u verdiend door iets voor de buurtbewoners te betekenen. Dit concept is overgenomen van de makkies. Een concept die in de Indonesische buurt in Amsterdam is ingezet.

Stila’s zijn nog niet zo bekend als de makkies zijn, maar wij hopen uiteraard dat we ze meer en meer kunnen inzetten zodat we meer en meer elkaar kunnen helpen. Denk aan ons concept “elkaar helpen helpt”.

Stila’s kun je verdienen als je voor een buurtbewoner in Flevoland een klus doet. Daarmee help je de buurt, je buren én jezelf, want met gespaarde Stila’s vind jij weer de helpende hand van een buur of kun je hopelijk zeer binnenkort zelfs betalen bij lokale winkeliers en ondernemers.

Verdien Stila’s

Stila’s verdien je door iets voor de buurt of een buurtbewoner te doen. Je inzetten voor de buurt en daarmee Stila’s verdienen kan op twee manieren:

• Meld je aan bij Stichting STILA via onze contactpagina en meld een klus die bij je past. Voer deze vervolgens uit. Voor elk uur werk krijg je één Stila.

Je kunt o.a. helpen met: activiteiten, koken, festivals organiseren, bardienst draaien, gezamenlijk tuinieren, een trappenhuis of binnentuin onderhouden, grofvuil wegbrengen, deelnemen aan zwerfvuil acties zoals de zwerfbingo, en een evenement organiseren.

• Je doet graag iets voor een ander en jij wilt zelf bepalen wie je helpt en wanneer? Zeer binnenkort zullen wij een specifieke website oprichten waar je de mensen om je heen kunt vinden die een helpende hand kunnen gebruiken tegen beloning van Stila’s. Jij meld je aan bij de klus en degene waar je de klus hebt uitgevoerd meld de klus af waardoor de Stila’s zijn verdiend.

Je kunt buurtbewoners helpen met o.a. verhuizen, schilderen, vloeren leggen, onderhoud aan tuin of reparaties in en rond het huis, huiswerk, kinderoppas, schoonmaken, koken, huisdieren en planten verzorgen tijdens vakantie, hulp bij administratie, taalles… van alles!

Verzilver je Stila’s!

Heb je voldoende Stila’s verdiend? Geef ze dan uit!

• We kennen het allemaal: “Eigenlijk zijn de boodschappen de komende tijd te zwaar.” “Wie kan ik volgende week vragen de hond uit te laten?”. Misschien kun je zelf wel wat hulp gebruiken van een buur of heb je een klus waar je niet aan toe komt. Via Stichting STILA vraag je of iemand in de buurt jou een handje kan helpen. Uiteraard lever je daarmee enkele Stila’s in afhankelijk van de duur van de klus.

Waarbij kan jij geholpen worden? Bijvoorbeeld bij de belastingaangifte, fietsreparatie, oppas, zorg voor planten en huisdieren gedurende de vakanties, helpen verhuizen, huiswerk begeleiding, het kan allemaal! Jij beslist uiteindelijk wie jou helpt.

• Je kunt je Stila’s hopelijk zeer binnenkort ook inleveren voor gratis producten en/of kortingen bij winkeliers of organisaties bij jou in de buurt. Hierover zeer binnenkort meer…

Straks kun je met Stila’s hopelijk betalen voor o.a: bioscoop, zwembad, schaatsbaan, sportschool, circus, bowlingbaan, klimhal, museum, concerten, sportwedstrijden, cursussen en trainingen, korting bij supermarkt, of kringloopwinkels.

Samen maken we de Stila’s!!!

Wie houdt bij hoeveel Stila’s ik heb?

Natuurlijk hou je dit zelf bij, maar de Stila’s moeten uiteraard ook geregistreerd worden. Zolang het concept nog niet volledig geautomatiseerd is, zal Stichting STILA zelf de registratie op zich nemen. Vandaar je voor nu ook nog maar alleen Stila’s kunt verdienen als de klusjes worden uitgevoerd in samenwerking of in ieder geval met kennisdeelname van onze stichting. Uiteraard hopen wij zeer binnenkort alles te automatiseren en uzelf te laten kiezen uit een lijst met klusjes van buurtbewoners waar u graag uw handen voor uit de mouwen steekt.